Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 29 december 2009

Min uppgörelse med Mellandagsreorna

Nu har jag varit ute på stan en del de senaste dagarna och besökt lite olika "Reor".

Jag hittade EN rea som var värd namnet. . . *Trumvirvel*. . . . *TRUMPETFANFAR*
ÅRETS REAVINNARE ÄR . . Tam tam ta TAAAAA. . . . FREE SPIRIT!
De hade 50 % på allt utom seglarskorna. DET är vad jag kallar för rea.

Jag gick bland annat och spanade in lite andra butiker och tragiskt nog så verkar det finnas ett stort lager som åker in och ut vid varje reatillfälle för annars ser man aldrig produkterna ute i butiken. Rean är också fjuttig till sin storlek. 10 % här och 30 % där. Vad är det för skit?

Förutom det så verkar priserna ha stått stilla även fast det är rea. Är det möjligen så att butikerna höjer de ordinarie priserna precis innan rean?

Jag har ju tidigare skrivit om hur jag tittat på en LED-TV t.ex.
Samsungs LED-TV UE 46 B 7050 t.ex. kostade hos Expert ca 17000 kronor innan Jul.
Hos SIBA kostade den 17087 kronor på rea och ordinarie pris var över 20 000 kr.
Hos ONOFF kostar TV:n nu 16 790 kronor och det är INTE på rea.

Dessutom plockar butikerna fram andrahandsprodukter ur sina lager och säljer dem som top-of-te-line. När det gäller just hemelektroniken finns det ju tusen beteckningar på alla apparater. LG har t.ex. en mängd olika plasma-TV-apparater som heter PS 1000-, 2000-, 3000-, 8000- och 9500. Så folk bär hem vilket skit som helst i tron att det är bra kvalitet. Jodå, skärmen är större men upplevelsen sämre.

Var är ARN och Konsumentombudsmannen och Näringslivsministern nu?
Falsk marknadsföring kallas det för i normal prosa.

Förutom det kan jag härmed också utse MediaMarkts hemsida till den sämsta hemsidan i mannaminne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar